Bakel

Na een week rust maakte we ons zaterdagochtend klaar voor de wedstrijd in Bakel. De 3,6 ton supersport beloften was al de eerste klasse van de wedstrijd en Lammert stond als 1e deelnemer op de startlijst. We hadden dus de allereerste proeftrek!

We rijden sinds dit jaar met een vloeistof gekoelde intercooler. Om ook tussen de verschillende treks op de wedstrijd koelvloeistof te wisselen, heeft Agriservice uit Hulshorst extra koelvloeistof beschikbaar gesteld! Onze dank hiervoor.

De grip op de kleibaan viel tijdens de proeftrek, tegen onze verwachting in erg tegen. Dit in combinatie met een erg zwaar afgestelde sleepwagen, zorgde voor veel wielspin en weinig afstand.

 

De Big Benz sleepwagen werd vervolgens meerdere malen lichter afgesteld en de Twister mocht het na 6 deelnemers weer proberen. De 2e run werd een officiële kwalifcatierun. Met een aangepaste bandenspanning en balans kwam de snelheid nu wel goed in de combinatie en de Deutz maakte een mooie Full Pull.

 

Met de lichter afgestelde sleepwagen en steeds beter wordende kleibaan wisten de meeste deelnemers de Full Pull lijn te passeren. Dit zou een grote finale worden, zover kwam het echter niet.

Tijdens de trek van Ron Deere trok de sleepwagen onnodig en onbedoeld de noodstop. Dit zorgde voor een turbo explosie op de John Deere, waardoor deze niet meer kon meedoen.
Daarom heeft de wedstrijdleiding terecht besloten de wedstrijd te neutraliseren en alle aanwezige deelnemers dezelfde competitiepunten te geven.
Het was wel mogelijk nog voor de dagprijzen te rijden, hier hebben we echter geen gebruik van gemaakt.

Jammer dat de wedstrijd zo verlopen is, maar dit was het juiste besluit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *