Na onze vorige wedstrijd in Achterberg hadden we helaas veel huiswerk om de Deutz weer klaar te krijgen voor het volgende weekend. We maakten ons zorgen over de ontstane overmachtige carterdruk en er was een lek ontstaan in onze vloeistof gekoelde intercooler.
Deze combinatie zorgde voor elke dag werk. Uiteindelijk stond de Twister vrijdagmiddag weer netjes klaar voor de wedstrijd in Erichem.
Erichem
In Erichem stond de 3,6 Supersport promo als laatste klasse op het wedstrijdschema, rond 22:00 uur. Als de op een na laatste deelnemer stond Gerrit met de Twister op de startlijst.
Nadat er 4 proeftreks nodig waren, werd de sleepwagen vrij licht afgesteld in de kwalificatie. Uit onze vele voorgangers bleek dat een stabiele trek wegzetten het meest belangrijkste was. Er was bij veel conculega’s onbalans tijdens het zoeken naar de juiste grip.
De Twister ging mooi weg en met een koerscorrectie leek een Full Pull haalbaar te zijn. Helaas klonk er een duidelijk afblazend geluid en het vermogen viel weg. 83,84 meter als resultaat.
Later bleek een verplaatste slangenklem het probleem. Deze hield een slang van het inlaattraject niet meer dicht, waardoor de turbodruk wegviel.
De wedstrijd is gewonnen door ‘Cobra XL‘, gevolgd door ‘Born in the USA‘ en ‘Dynamite‘ mocht het podium op als 3e. Onze afstand bleek goed voor een 12e plaats (11e uit de competitiedeelnemers). Zie onder voor de volledige uitslag.
Loerbeek
Direct zaterdag volgde Loerbeek met de volgende competitiewedstrijd. Nadat we de slang weer degelijk hadden bevestigd, de trekker gecontroleerd en vers koud koelvloeistof hadden geregeld; vertrokken we ’s middags.
Ondanks dat een aantal conculega’s (grote) schade hadden gereden, stonden alle 12 de competitiedeelnemers, heel knap, paraat in Loerbeek.
Rond 18:30 uur stond onze klasse gepland voor de Duitse ‘Red Shadow‘ sleepwagen. Ditmaal stond we vooraan in de startlijst, als 2e deelnemer. Nadat ‘Don’t Worry‘ de eerste proeftrek had gereden werd de sleepwagen verzwaard, zodat ook wij een proeftrek hadden. Dit feit in combinatie met een vrij lichte baan deed ons besluiten in de (nieuwe) 2e versnelling te gaan rijden.
De Deutz vertrok erg mooi en kreeg goed de snelheid richting de Full Pull lijn. Helaas klonk de 80 meter een doffe knal en stond de combinatie abrupt stil. Het voorval leek erg sterk op een gefaalde turbo, maar gelukkig was het een inlaatbuis die niet meer op de originele plek zat!
We waren in staat dit in het parc fermé te repareren en konden opschuiven in de startlijst.
Naar maar liefst 6 proeftreks stond de sleepwagen afgesteld voor de kwalificatie, die gereden werd met floating finish. Als één van de laatste konden we nu wederom aanhaken. Aangezien de sleepwagen een stuk zwaarder was gezet, kozen we voor de 1e versnelling. In een redelijke run spinde de Deutz uit op 100.73 meter.
Ondanks de floating finish besloot de wedstrijdleiding een finale te rijden met de beste 4. De Duitse ‘ Yellow Nighmare‘ wist hier de beste afstand neer te zetten, gevolgd door ‘ Born in the USA‘ en ‘ Hook ’n Run‘.
Onze afstand bleek goed voor een 10e plaats. Van de competitiedeelnemers zijn we 8e geworden. Zie onder voor de volledige uitslag.
We staan in de competitie nu op een 8e plaats.
Nr. | Naam tractor | Oud | Oud2 | Ach | Eri | Loe | Sta | Cad | Har | Bak | Hal | Tot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dynamite | 13 | 15 | 20 | 15 | 14 | 15 | 20 | 11 | 9 | -- | 132 |
2 | Triple X | 17 | 17 | 12 | 11 | 15 | 20 | 15 | 10 | 14 | -- | 131 |
3 | Cobra XL | 14 | 14 | 15 | 20 | 11 | 17 | 14 | 15 | 8 | -- | 128 |
4 | Hook 'n Run | 12 | 20 | 13 | 9 | 17 | 10 | 13 | 20 | 13 | -- | 127 |
5 | Smokey Deere | 20 | 13 | 17 | 8 | 13 | 7 | 17 | 14 | 11 | -- | 120 |
6 | Born in the USA | 0 | 7 | 14 | 17 | 20 | 13 | 11 | 13 | 20 | -- | 115 |
7 | Twister | 15 | 9 | 11 | 7 | 10 | 12 | 12 | 17 | 17 | -- | 110 |
8 | Don't Worry | 11 | 12 | 10 | 14 | 8 | 9 | 10 | 12 | 10 | -- | 96 |
9 | Radical Roughneck | 10 | 10 | 9 | 13 | 12 | 14 | -- | 6 | 15 | -- | 89 |
10 | Red Rhino | 8 | 11 | 7 | 6 | 9 | 11 | 7 | 9 | 12 | -- | 80 |
11 | Gipsy King | 9 | 6 | 6 | 12 | 6 | 8 | 8 | 7 | 7 | -- | 69 |
12 | Green Bullet | 7 | 8 | 8 | 10 | 7 | 6 | 9 | 8 | -- | -- | 63 |
Erichem
# | Tractor | Chauffeur | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Cobra XL | Paul Beniers | F.P. | 105.08 |
2 | Born in the USA | Hans Heesakkers | F.P. | 99.76 |
3 | Dynamite | Gerwin Brouwer | F.P. | 99.41 |
4 | Don't Worry | Hessel Visser | F.P. | 99.10 |
5 | Radical Roughneck | Adriaan van Dijk | F.P. | 97.84 |
6 | Gipsy King | Jan Ubak | F.P. | 88.04 |
7 | Triple X | Bart Botermans | F.P. | 87.39 |
8 | Green Bullet | Luchel Hofstede | F.P. | 77.00 |
9 | Hook 'n Run | Brienen den Hartog | F.P. | DNS |
9 | Van Dijke | Jan van Dijke | F.P. | DNS |
11 | Smokey Deere | Henrik van Engelen | 89.50 | |
12 | Twister | Gerrit de Zwaan | 83.48 | |
13 | Red Rhino | Han Obbink | 77.77 | |
Loerbeek
# | Tractor | Chauffeur | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Yellow Nighmare | Kranenburg (D) | 106,46 | 98,45 |
2 | Born in the USA | Hans Heesakkers | 104,79 | 94,6 |
3 | Hook 'n Run | Brienen den Hartog | 110,03 | 86,94 |
4 | Triple X | Bart Botermans | 105,54 | 39,22 |
5 | Dynamite | Gerwin Brouwer | 107,3 | |
6 | Smokey Deere | Henrik van Engelen | 102,76 | |
7 | The Resistance | Maikel de Jong | 102,63 | |
8 | Radical Roughneck | Adriaan van Dijk | 102,4 | |
9 | Cobra XL | Paul Beniers | 102,01 | |
10 | Twister | Gerrit de Zwaan | 100,73 | |
11 | Red Rhino | Han Obbink | 62,14 | |
12 | Don't Worry | Hessel Visser | 57,67 | |
13 | Green Bullet | Luchel Hofstede | 53,14 | |
14 | Gipsy King | Jan Ubak | 50,23 |